Značku Regionální potravina získaly zatím tři včelaři

- redakce

9/2022, strana 5

Každoročně od léta do podzimu vrcholí krajská kola soutěže o přidělení značky Regionální potravina.

Jde o projekt Ministerstva zemědělství. Prestižní ocenění získávají výrobky ze zemědělských a potravinářských firem do 250 zaměstnanců. Značka se smí užívat čtyři roky. Kategorie, kde se uplatňují včelí produkty, pravidelně sledujeme.

Jihočeský kraj

Opakovaně v různých potravinářských soutěžích vítězí se svým medem včelí farma Vostoupalovi. Nyní může slavit vítězství také v klání regionálních potravin. František Vostoupal převzal ocenění za svůj pastovaný květový med. Vostoupalovi založili svůj včelařský provoz před 12 lety v Košicích u Tábora. Mají ambici chovat včely v co největším souladu s jejich přirozeným životem. Kromě medu dodávají na trh také další čistě včelí produkty, ale i medovinu a ze včelařského sortimentu matky a oddělky.

www.vcelarstvi-vostoupalovi.cz

Karlovarský kraj

V Karlovarském kraji může nově značku Regionální potravina používat Včelařství M+M pro svůj med z Doupovských hor a Slavkovského lesa, kde není ani průmyslová ani intenzivní zemědělská výroba. Miroslav a Michaela Dimovi chovají přes 350 včelstev. Neprodukují pouze čistý med, ale také medy s ovocem a kořením, a další výrobky. Preferují kvalitu před kvantitou a výhradně vlastní med zpracovávají s respektem k přírodě a k tomuto jejímu daru. V Hřivínově, kde včelí farma sídlí, vítá návštěvníky socha patrona včelařů, svatého Ambrože.

O způsobu chovu včel manželů Dimových jsme psali v Moderním včelaři 6/2017 v článku Na plastu, ale v souladu s přírodou.

www.www.vcelarstvimm.cz

Moravskoslezský kraj

Nominaci na Regionální potravinu v tomto kraji letos z výrobků s medem obdržela firma Medoo Silesia, s. r. o., za cider z jablek staré německé odrůdy jabloní Strýmka a medu včelstev, které firma – sociální podnik zaměstnávající šest lidí – sama chová. Medoo má sídlo v Ludgeřovicích u Ostravy.

www.medoo.cz

www.regionalnipotravina.cz

Pastovaný květový med z včelí farmy Vostoupalovi se sídlem v Košicích u Tábora zvítězil v jihočeském kole soutěže v kategorii ostatních potravin.

Med z Včelařství M+M manželů Dimových z Hřivínova na Karlovarsku může čtyři roky používat prestižní značku Regionální potravina.

Medový cider z firmy Medoo, s. r. o., letos získal v rámci značky Regionální potravina také cenu hejtmana Moravskoslezského kraje.